clock

Dzisiaj jest 11.12.2017 rok ,        godzina: 3:03 dudes     Dziś imieniny: Biny, Damazego, Waldemara            Dołącz do e-Masaz.pl w G+          Dołącz do e-Masaz.pl w FB

arrow

Obecnie znajdujesz się w : Podstronie » Dekalog Masażysty


Polecane produkty
Stoły do masażu
Linki sponsorsowane


Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Kursy masażu



Masaż

Wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka
arrow

Dekalog Masażysty

Linki sponsorowane


W codziennej praktyce każdy z nas, masażystów, zauważa niezwykle istotny problem niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Uczymy się tego w rodzinnym domu, wychowują nas tak rodzice. Takie wzorce rodzą w dorosłym już życiu poczucie potrzeby bycia z kimś na dobre i na złe.
Nasi nauczyciele, z których czerpiemy wzorce zawodowe także przekazują nam dar niesienia drugiemu człowiekowi pomocy przez co stajemy się i potrzebni, a bywa, że niezastąpieni.
Doświadczenia i refleksje zawodowe skłaniają mnie do próby podjęcia się zaprezentowania Państwu Dekalogu masażysty. Dekalog stanowiłby zbiór zasad, którymi powinniśmy kierować się w codziennej pracy i kontakcie z pacjentem.
Zachęcam tym samym do wyrażenia swoich refleksji.

DEKALOG MASAŻYSTY

  1. Gdy pacjent wchodzi do gabinetu wyjdź mu naprzeciw, podaj rękę, przedstaw się, okaż pacjentowi szacunek i sympatię taką jaką okazuje się każdemu nowo poznanemu Człowiekowi dając tym samym wyraz poszanowania jego życiowym doświadczeniom i płynącej z tej mądrości. Pamiętaj przy tym, że to chory człowiek, ale nadal pozostaje Osobą Ludzką.
  2. Wysłuchaj cierpliwie pacjenta i wyjaśnij jego wątpliwości, staraj się stworzyć atmosferę taką jak przy rodzinnym stole, a wtedy zdobędziesz zaufanie chorego.
  3. Swoim zachowaniem i wypowiadanym słowami staraj się okazać troskę i zainteresowanie chorobą, przekonaj pacjenta, że potrafisz walczyć z dolegliwościami, a sam pacjent będzie miał poczucie wspólnego w niej udziału.
  4. Czyń wszystko, aby choroba, z którą zgłosił się do ciebie pacjent stanowiła ważny problem do rozwiązania w obliczu twojej fachowości, życzliwości i bezinteresowności.
  5. Lęk, niepewność swojego losu to uczucia odczuwane przez każdego pacjenta, staraj się towarzyszyć choremu i przynosić mu pocieszenie.
  6. Pochylaj się nad chorym, niech ten poczuje, że oprócz serdeczności jesteś specjalistą w swojej dziedzinie.
  7. Pacjent odczuje twój zły humor jako odebranie mu nadziei na wyzdrowienie.
  8. Pamiętaj jesteś odpowiedzialny za swoich pacjentów.
  9. Podkreślaj indywidualność pacjenta względem innych chorych przychodzących do twojego gabinetu.
  10. Czyń wszystko w taki sposób i traktuj swoich pacjentów tak, jak chciałbyś, aby traktowano ciebie i bliskich tobie w chorobie.

    Autor: Grzegorz Lewandowski
    Materiał zaczerpnięty z www.Serwis-masazysta.pl


[dodaj komentarz na forum]








Fizjoterapia


   » powrót do poprzedniej strony

Aby otrzymywać najnowsze informacje :


LurguS - olejki do masażu, oliwki do masażu, stoły do masażu

Stoły do masażu

HABYS - producent wysokiej klasy stołów do masażu.

Stoły do masażu

Fizjoterapia jest pojęciem nierozerwalnie
związanym z rehabilitacją medyczną.
Rehabilitacja to działanie kompleksowe
stanowiące zespół czynności mających na
celu przywrócenie pełnej lub możliwie
najwyższej do osiągnięcia sprawności
fizycznej lub psychicznej organizmu.





Strona korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia przeglądarki. Administracja nie ponosi odpowiedzialności z zastosowania metod leczenia opisanych w witrynie. Kopiowanie za zgodą redakcji.