Linki sponsorowane
(artykuł pisany jednocześnie dla praktyków i korzystających z zabiegów.
Pomocny tym praktykom co zaczynają i tym klientom którzy chcą wiedzieć z kim
mają do czynienia).
Praktycy co jakiś czas otrzymują pytania od młodszych adeptów, dotyczące tego,
jak znaleźć pracę, jak łatwiej wypaść na rozmowach, przejść rekrutację, słowem
przekonać do siebie, do swoich umiejętności pracodawców. Dzisiejszy rynek w
naszej branży to jednak przede wszystkim – chcemy tego czy nie – tworzenie
własnych miejsc pracy, sprawdzenie swoich umiejętności praktycznych jak i
organizatorskich. Pracując tak samo na etacie, w gruncie rzeczy zarabiamy na
swoje nazwisko. Nie każdy potrafi zaskoczyć, pisać, organizować spotkania, ale
warto próbować. Fundamentem jest jednak przekazywanie tego czym się zajmujemy,
co wykonujemy. W mojej profesji masażem, nurtem body work.
Praktyka w moim przypadku, to przede wszystkim praktyka dosłownie poprzez
wykonywane zabiegi. Jednak tak się w życiu poukładało, iż początkowo z czyjeś
inicjatywy zostałem zaproszony do prezentacji masażu oraz własnych doświadczeń z
metodami pokrewnymi. Zupełnie z zaskoczenia. Z czasem zainteresowania te
rozwinęły się, a popularyzacja masażu, jest także moją pasją.
Specjalnie omijam termin „promocja” zabiegów, ponieważ promocja jest zarówno
częścią, fundamentem wyspecjalizowanego marketingu. Ten zaś w przypadku praktyki
dotyczącej bezpośrednio relacji międzyludzkich, gdzie aplikowany jest nie tylko
masaż, element ruchu, ale sam dotyk, jest różnie rozumiany. Jak widzimy w
różnych reklamach do podawania obiektywnych informacji o zabiegach jeszcze
daleko.
Stara mądrość mówi:
– Jesteś dobry w swoim fachu, to ludzie się na tobie w końcu poznają.
To fakt, ale dziś aby wystartować trzeba znacznie więcej. Szkopuł w tym, aby dać
ku temu okazję, aby się na nas poznali. Mało tego, uprzednio warto im dać powód
do tego, aby o tym co popularyzujemy w ogóle zaczęli myśleć, rozmawiać,
uświadamiać sobie.
Dzisiaj mamy do czynienia zdecydowanie z konkurencją ilościową, trudną do
określenia pod względem jakościowym. Klienci mają różne wymagania. To co dla
jednych jest ważne, niekoniecznie dla innych.
W konsekwencji napisałem wiele artykułów na powyższe tematy, książkę, prowadzę
także warsztaty, szkolenia. Tym razem zwłaszcza dla osób rozpoczynających
praktykę, kilka wskazówek po koleżeńsku. Ufam, iż zainteresują państwa, może
zaintrygują pobudzając do myślenia nieco inaczej niż obiecujące łatwy sukces
biznesowe poradniki.
Wszak w naszej działalności podstawą jest czynnik ludzki.
Zapraszam do lektury i na warsztaty.
Zmiana toku myślenia.
Jakiś czas temu dostałem e-maila z krótką notatką:
„Dziękuję panu, za wskazówkę. Przeczytałem witrynę z informacjami o ofertach
pracy które pan wskazał, ale w większości były to oferty wynajmu przystosowanych
już gabinetów w centrach odnowy, fitness, basenach czy Spa. Początkowo myślałem
że to pomyłka.
Dopiero po jakimś czasie zrozumiałem, iż uruchomienie gabinetu w miejscu
działania innych gabinetów, niekonkurencyjnych, to lepsza możliwość rozwoju niż
niejeden etat za minimalne wynagrodzenie, czy praca w trudnej atmosferze.
Dziękuję, zapraszam przy okazji na masaż.
Marek.
Co rozumiemy przez pojęcie profesjonalny.
Na początku podstawowe pytanie: - Co rozumiemy przez pojęcie profesjonalny?
Profesjonalny gabinet, rozumiany jest jako miejsce gdzie wykonuje się na wysokim
poziomie i zawodowo zabiegi, czyli w zamian za określone korzyści finansowe.
Profesjonalny oznacza także praktykę w ramach oficjalnie funkcjonującego
gabinetu, ale także możliwą poza nim: czyli u pacjenta w domu, biurze czy
prowadząc szerszą praktykę w firmie, hotelu oraz podczas okazjonalnych spotkań
na konferencjach, targach, szkoleniach.
Profesjonalny dosłownie i potocznie ma podstawowe znaczenia, ale dla wielu ma
jeszcze jedno, może najważniejsze.
Profesjonalnie - czyli traktowany poważnie, praktyka na serio.
A jakie musimy spełniać warunki?
Aby masaż w ogóle wykonać, wystarczy spełnić niewiele warunków. Ale jeśli chcemy
aby to był w pełni profesjonalny masaż, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby
masaż od początku do końca wykonywany był z pełnym profesjonalnym
zaangażowaniem.
Wbrew temu co się myśli w aspekcie prestiżu o medycynie, zabiegach
prozdrowotnych, rekreacji, odnowie biologicznej czy psychosomatycznej, w gruncie
rzeczy pracujemy w usługach. Wszelkie reklamówki, foldery, rozmowy, wizytówki,
filmy, programy są ważne, ale jak wiemy dzisiaj podstawa to rekomendacja osób
trzecich w pozytywnym tego słowa znaczeniu oraz Internet. Największe wrażenie
można wywrzeć jednak poprzez bezpośrednie spotkanie, rozmowę. Pozostałe źródła,
narzędzia, to w sumie dodatki.
Jednak rzecz nie dotyczy tylko pięknej, sprawnej ciekawej strony, odpowiedniego
pozycjonowania czy ilości linków, a raczej aktywności w Internecie, dyskusji!!!
Dziś klient, pacjent zainteresowany jest przede wszystkim człowiekiem i jego
umiejętnościami. Reszta to ozdobniki i specjalistyczny marketing.
Jedni uważają że wszystko zaczyna się od wizytówki, istotna jest sama jej treść
a czasem jak ją podamy. Inni zaznaczają wartość wykładów otwartych, prezentacji,
zacznijmy od podstaw.
artykuł Autor Piotr Szczotka pochodzi ze stron www.bodywork.com.pl
wstawiony za zgodą autora.